ขอนามบัตร สยามทามิยะ สักสิบใบได้ไหมครับ? ผมชอบมากเลย

นามบัตรของ สยามทามิยะ (Siam Tamiya Business Card) ออกแบบโดย CREATIVE JUICE\BANGKOK
เป็นชิ้นส่วน เหมือนชุดประกอบพลาสติกจำลอง (plastic model kits) สามารถแกะชิ้นส่วนตัวอักษรออกมาแล้วประกอบให้เป็น รถแข่ง, เครื่องบิน, เรือรบ ได้อีกด้วย วาวววว

ผลงานชิ้นนี้ ได้รับรางวัล Gold ในสาขา Design จากงาน Cannes Lion 2010
(20-26 June 2010)
ยินดีด้วยครับ

เข้าเว็บ canneslions.com หาอยู่นานชาติ ว่าจัดที่ประเทศอะไร เมืองอะไร (คิดว่าอังกฤษ)
ต้องเข้าไปค้นที่
Accommodation Guide ถึงรู้ว่าจัดที่ เมืองคานส์ ฝรั่งเศส
(เมืองเดียวกับ เทศกาลหนังเมืองคานส์)
แต่ก็ยังหาแผนที่บริเวณจัดงานไม่เจออีกอยู่ดี
ทำไมหายากนักวุ้ย


Gold Lion

TAMIYA BUSINESS CARD / SIAM TAMIYA / MODEL KITS SHOP / CREATIVE JUICE\BANGKOK (TBWA) Bangkok, THAILAND

Indication of how successful the outcome was in the market:
The novelty of the concept became a topic of conversation between modeling enthusiasts, leading to people rushing to the shops, specifically requesting a name card.

Type of Entry: Corporate or Brand Identity
Category: Stationery
Title: TAMIYA BUSINESS CARD
Advertiser/Client: SIAM TAMIYA
Product/Service: MODEL KITS SHOP
Entrant Company: CREATIVE JUICE\BANGKOK (TBWA) Bangkok, THAILAND
Design/Advertising Agency: CREATIVE JUICE\BANGKOK (TBWA) Bangkok, THAILAND

Creative Credits:

Name Position
Thirasak Tanapatanakul Chief Creative Officer
Thirasak Tanapatanakul Executive Creative Director
Tienchutha Rukhavibul Graphic Director
Manasit Imjai Art Director
Tienchutha Rukhavibul Art Director
Thirasak Tanapatanakul Art Director
Manasit Imjai Designer
Tienchutha Rukhavibul Designer

Brief Explanation:
Since the shops give away name cards to prospect customers anyway, why not turn it into a sample modeling kit.

Describe the brief from the client:
Tamiya wanted to expand their customer base, though Tamiya’s products are only able to be truly appreciated when you get your hands on it.

Description of how you arrived at the final design:
The surprise from something as simple as a name card that can be actually turned into a model and consumer’s curiosity triggers them to try it out.

ข้อมูลเพิ่มเติมอ่านได้ตามเว็บข้างล่างนี้

Advertisements

1 ความเห็น (+add yours?)

  1. somsakbbk
    ก.ค. 25, 2010 @ 05:42:19

    โคตรจะเทพงะ

    ตอบกลับ

ใส่ความเห็น

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Connecting to %s

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 48 other followers

Pages

http://www.panoramio.com/userfeed/738518.rss

รูปภาพเพิ่มเติม
%d bloggers like this: